חוזה לך ברח – טיפים לעבודה עם ספקים

רובנו עובדים עם ספקים, מי בסכומים של שנקל ומי באלפי שקלים והרבה יותר. הבסיס לעבודה עם ספקים, כמו בכל זוגיות, הוא תקשורת. מילים, מספרים, הנחות, פסיקים, סעיפים, הסכמות ואי הסכמות, בעל פה ובכתב. 

ספק נולד

בפוסט שילבתי מידע וטיפים מהבלוג המעולה "זיקוקי למידה" של שירי דייטש. שירי מומחית בפיתוח פתרונות למידה ואני ממליצה מאוד לחפור בבלוג לעוד השראה. שירי מתייחסת בפוסט לבחירת מרצה או סדנאי, אך הדרך שלה מתאימה בכללי לבחירת ספק. לינק למאמר המלא

פרומו וגבולות גזרה

הכל מתחיל בצורך בספק חיצוני. מה אני צריך? מה התקציב שלי? למי לפנות והיכן לחפש? האם השירות חד פעמי או מתמשך? האם המענה נקודתי או רוחבי? מהם הידע והניסיון המקצועי הנחוצים? אחרי הפרומו נתקדם למה ששירי קוראת לו "גבולות גזרה". מה התקציב? דחיפות? לוח זמנים? דרישות שהן חובה? נשרטט את גבולות הצרכים המדויקים שלנו.

הבאים בתור – המתמודדים

איך נגיע אליהם? רשתות חברתיות קבוצות בפייסבוק, המלצה של קולגות, חיפוש בגוגל. שירי, הצעתך לצאת לרחוב עם שלט גדולה!

שלב האודישנים

רגעים דרמטיים בהם נדבר עם המתמודדים, נבקש ונקבל הצעת מחיר*, נחפור עליהם באינטרנט, נקרא ונדבר עם ממליצים. נקרא למועמדים לבמה – אקסל – ונשווה בין הפרמטרים. כגון: מוצר מוגמר, מה כן ומה לא כלולים בהצעת המחיר, אחריות, סבבי תיקונים, לוח זמנים ואספקה, תנאי תשלום, ביטול עסקה, כוכביות, אותיות קטנות ופיצפוניות, תעודות ואסמכתאות, ביטוח, פרמטרים מקצועיים ועוד ועוד. נשאל אותם עוד שאלות, נחפור ונבדוק עוד. 

*נצא לפרסומות, ובינתיים נקפוץ לפוסט אחר בבלוג "פיקס אקשן" על הצעת מחיר ברורה ושיווקית – נקודות עיקריות שצריכות להיות בהצעת מחיר.

בחרנו באחד שלנו וקולולו הגמר הגדול – ספק נולד!

אחרי החגיגות, הגיע הזמן לטיפים נוספים לעבודה עם ספקים

*הצעת מחיר אחת? שתיים? עשר הצעות או שהגזמנו בקטנה? תלוי בדחיפות, בתקציב ובכוכבים. לפעמים זמן החיפוש הארוך והשקעה בהמון הצעות מחיר מיותרים ועולים כסף.  

*חוזה לך ברח – גם אם אתם אחוקים מהצבא, תחתמו על הצעת מחיר או הסכם. כי מה שלא רשום לא קיים. 

*תתעקשו להבין דברים, גם אם מדובר במונחים מקצועיים כדי לדעת האם תקבלו את כל מה שאתם צריכים. תתיעצו ותגגלו כדי להבין מונחים מקצועיים ותשאלו גם את המועמדים. המענה והסבלנות שלהם יכולים לסייע בהחלטה במי לבחור.

*סטוץ או זוגיות ארוכת טווח – כך או כך תהיו אדיבים ונעימים. אל תעשו גוסטינג. מישהו השקיע בהצעת מחיר, מצפה לתשובה, תעדכנו כן או לא עם חיוך. 

*תעקבו אחרי התקדמות ביצוע העבודה. אתם לא צריכים להיות סטוקרים אבל כן לוודא שהספק עומד ויעמוד בלוח הזמנים ושהתוצרים הם אלה להם פיללתם. 

*אם החלטתם על קשר לטווח ארוך, תפתחו מערכת יחסים: תשלמו בזמן ובהתאם לתנאי התשלום. תשלחו מייל בחגים, תרימו טלפון ביומולדת, תפרגנו פעם ב.. ברשתות החברתיות. תמליצו לאחרים על הספק. תשתפו אותו במשורה ובהתאם לצורך על צרכים אחרים שלכם והתפתחות. הספק יוכל להציע שירותים נוספים או להפנות לספקים אחרים. תכוונו לצמיחה הדדית ולקשר הדדי מפרה ומאושר. 

שיהיה בהצלחה:)

הארה חשובה 👁‍🗨 הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך מקבל באהבה את כולם.ן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *