איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן?

איך להקים אתר אינטרנט

איך הקמתי את האתר של פיקס אקשן?

איך להקים אתר אינטרנט

פוסט שלישי ואחרון בסדרה על איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן. בלוג על אדמיניסטרציה, תפעול ופיתוח עסקי. הפעם על תהליך העבודה ועוד מידע והדרכות. עודכן ביוני 2022.

וידוי (שהיה גם בפוסט הראשון): האתר שאפיינתי ובניתי פשוט מאוד (ויתרתי על פיתוח פיצ'רים) מה שהקל על מלאכת הבניה. השניות שבהן פינטזתי על אתר כמו אמזון, חלפו מהר מאוד, מה אני צריכה את כל כאב הראש הזה והכסף… 😊

תחילה בניתי את מה שקל וכשנתקעתי חיפשתי סרטונים נקודתיים (צורפו בפוסט הקודם). היו המון ניסוי ותהיה וחשיבה גמישה איך "לתחמן" את וורדפרס ואלמנטור לצרכיי. יענו, אין לי מושג איך לעשות ואני מנסה, או שארד מן העץ. לעתים ירדתי מן העץ ולעתים מצאתי את האיך. עבדתי לפי מסמך האפיון, כשכל המידע בפניי. אני ממליצה להדפיס את המסמך, ולעבוד בדרך סדורה בלי לרוץ בין נושאים. בניתי, עצרתי מעת לעת לבדיקה והתקדמתי. ביקשתי מאנשים שונים ומשונים, סתם, הארות והערות שיקרעו לי את הצורה כדי לשפר את האתר. 

כשכלו כל הקצים ולא מצאתי מענה ברור באינטרנט, פניתי לסיוע מקצועי בתשלום. משום שהתקציב שלי היה מאוד נמוך, הייתי מאוד נקודתית ויעילה. התקציב למי ששואל היה 1,000 ש"ח, ולא עמדתי בו כי הייתי זקוקה לעזרה מקצועית נוספת שסך הכל עלתה 1,365 ש"ח. מסמך שאלות עם דוגמאות ולינקים נשלח אל הסיוע. קיבלתי תשובות במפגש און ליין והמשכתי לבנות.

כך כפתור אחר ווידג'ט, בניתי את האתר. היו גם תסכול כשלא הצלחתי, "בשביל מה הייתי צריכה את זה", ניסיונות להבין דברים עלומים, ופעם בה שעות של עבודה נמחקו כי גיבוי ומסד נתונים שלא כללו אותן, נשלחו אל חברת האחסון אליה עברתי. אה, רגע לא נשלחו, אני שלחתי. אבל, בסוף זה קרה, אחרי חודש של עבודה, הבלוג של פיקס אקשן על אדמיניסטרציה, תפעול ופיתוח עסקי קם לתחיה!

עוד מידע, תוספים לוורדפרס ולינקים שסייעו לי:

תוספים – פלאגים לשיפור אתר וורדפרס. עדיף כמה שפחות תוספים כדי לא להכביד על האתר. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע במה לבחור ולבדוק מספר הורדות (המידע בתצוגת התוסף). יש המון תוספים ומי שרוצה לדעת במה בדיוק השתמשתי, מוזמן לבקש ואשלח צילום מסך.

*הדר דביק – קבוע בגלילה   my sticky menu
*אנטי וירוס –  Web Defender Security
SEO* –  Yoast SEO
*עורך טקסט – עורך קלאסי
*הקטנת תמונות – Imagify 
*שכפול פוסטים  – DUPLICATE POST

הדרכה על אלמנטור.
הדרכות ובלוגים על וורדפרס: הדרכה, בלוג.

מה עוד צריך לדעת ולעשות?

*השראה – תחפשו אתרים שיהוו השראה עבור האפיון והעיצוב. אני נעזרתי ב-4 אתרים שהיו הכי קרובים למה שרציתי. יותר מכך יהיה לדעתי קשה ומבלבל. האתרים היו בחלקם שונים זה מזה.

*כשאתם בונים את האתר, תבנו לפי כללי SEO. כשאתם מעלים פוסטים לאתר תפעלו בדומה. לא כמוני, העליתי 50 פוסטים בלי להתייחס כלל לקידום.

*תחליטו על תאריך יעד להשקת האתר וגם אם הוא לא יהיה מוכן 100%, אך החלק הארי יהיה מוכן, תשיקו אותו בפני העולם. כשפרסמתי פוסט בפייסבוק על האתר, הנראות של עמוד החיפוש לא הייתה תקינה. כתבתי זאת בפוסט ואף ביקשתי הערות ורחמים. שיפרתי את הנראות מספר ימים לאחר מכן באמצעות סיוע מקצועי. לעתים, יש דברים שמפריעים לנו ואחרים לא שמים לב אליהם. אם עמוד לא מהותי,  לא מוכן, אתם יכולים להסתיר אותו או להוסיף משפט שהעמוד בבניה (או ניסוח יותר יצירתי ועם הומור). חבל להתעכב כי תמיד אפשר למצוא בעיות ומה לשפר. תמתינו לפחות חודש לבחינה מחודשת של האתר ולמקצה שיפורים, אם צריך וצריך. 

*ביקורת של כל דבר באתר שלכם: הדר, פוטר, תפריט ותתי תפריט, טקסטים, פוסטים, מרווחים בין עמודים ואזורים ובשוליים, אזורים מיותרים, איכות התמונות וסרטונים, תקנון האתר אם יש, נראות בנייד, בטאבלט (אם התאמתם) ובדסקטופ, שיוך תכנים לקטגוריות ותגיות. כל מה שעוד אפשר לבקר. 
*תבקשו מאנשים לעבור על כל האתר ולהעיר הערות. הם יראו דברים שאתם לא ראיתם.
*תמתינו יומיים שלושה לפני השקת האתר, ואף יותר אם צריך, בהם לא תסתכלו על האתר ותבצעו ביקורת סופית לפני השקת האתר. וגם לאחריו מספר פעמים. 

*תשמרו את כל מה שרלוונטי לאתר כולל תמונות במחשב/ענן.
*רצוי למחוק תבניות מיותרות בוורדפרס, היזהרו ובדקו 10 פעמים לפני המחיקה, כך גם לגבי עמודים מיותרים וכל דבר מיותר אחר (תופס מקום).
*לינקים המקשרים בין עמודי האתר – אפשר להעתיק רק את סוף הלינק. דוגמה: /תפעול-כספי
*במערכת הניהול של וורדפרס – תקבלו הצעות לשדרוג התוכנה, אלמנטור ותוספים. קטי מקליאו עיצובים שסייעה לי, ייעצה שאם דברים עובדים לא לשדרג את התוספים. המתכנתים שלהם לא מתקשרים ביניהם וייתכנו בעיות – דברים שלא יעבדו טוב או בכלל – לאחר השדרוג. כך או כך, ממליצה להתייעץ עם איש מקצוע לפני ביצוע שדרוג.

*לעתים, צריך לעדכן דברים באמצעות שינוי קוד באתר. מודה שאיני יודעת איך, וקטי עדכנה. דוגמה, צבע אדום שהקיף את אייקון נגישות האתר, שונה באמצעות קוד. 

*תתחילו לחשוב על ניהול האתר בשגרה ועל הקידום. אעלה פוסט גם על נושא זה עם צ'ק ליסט, מידע טיפים ומדריכים שמצאתי. 

הצגתי בפניכם טיפות מעולמות הוורדפרס והאלמנטור ובניית אתר לבד. הטיפות שנכנסו לדלי הריק שלי. יש עוד המון מה ללמוד ולעשות. מקווה שהנגשתי לכם בצורה ברורה, קלילה ומעשית חלק ניכר ממה שצריך כדי לבנות אתר וורדפרס פשוט לבד + לימוד עצמי + המון המון המון סבלנות + עשיה, תהיה ופקשושים + סיוע מקצועי נקודתי בתקציב נמוך. זה אפשרי. 

הבא בתור בחיי האתר ובחיי הוא קידום בגוגל – אני פחות בקטע של עמוד 8 תוצאה אחרונה. אז SEO HERE I COME  ! המלצות על הדרכות וסרטונים חינמיים (לצערי אין לי תקציב לסיוע מקצועי) יתקבלו בברכה ובתודה רבה. 😊

ושוב, כולי תקווה שתיהנו מן האתר, שתבקרו בו, שתלמדו, שתשתפו ותגיבו, וכמו תמיד איתי, עם חיוך והומור. תודה 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *