טייק א גוד לוק

ספריה ללימודים

טייק א גוד לוק

ספריה ללימודים

אני מאוד אוהבת להפעיל את גלגלי המוח שלי, ומודה שלפעמים גם סתם לבהות בתקרה ולרוקן מחשבות. התלבטתי על מה אכתוב הפעם: אקשן שכלי או בטן גב. לאחר ששקלתי את הנושא במצודות ראשי (נשבעת לכם שיש ביטוי כזה), קבלו אותו – פוסט על הפעלת גלגלי המוח באמצעות קורסים אונליין נגישים.

Coursera

שני פרופסורים מאוניברסיטת סטנפורד הקימו בשנת 2012 את קורסרה. החברה מציעה שירותי למידה מקוונת הכוללת שיתוף פעולה עם יותר מ-200 אוניברסיטאות וחברות. חלק מוכר כמו IBM, צ'ק פוינט הישראלית, ועל חלק לא שמענו (ויש סיכוי טוב שגם לא נשמע). קורסים ברמות שונות, מתעודות מקצועיות ועד תואר ראשון ושני במגוון תחומים עצום. יש שם כמעט הכל. למדתי קורס חינמי על גוגל אנליטיקס וזוממת על עוד קורס שמצאתי בתחום. 

מה וכמה? מאות קורסים חינמיים, קורסים בעשרות דולרים, מנוי שנתי לקורסים ב-399$ ותארים בעלות של 15 – 40 + אלף דולר. כמו באתר הקניות הפופלארי שיין, יש דירוג, מספר האנשים שלמדו בקורסים וביקורות.

Udemy

דוגמה נוספת היא אודמי שמחברת בין מרצים לבין לומדים, עם טווח מחירים יותר גבוה לקורסים. גם כאן יש מגוון רחב של נושאים ותתי נושאים. בשונה מקורסרה, אין אפשרות לתואר אקדמי או חיבורים למוסדות לימוד אקדמיים.  

Edx

אדקס הוא ארגון בינלאומי שהוקם על ידי אוניברסיטת הרווארד ו-MIT בשנת 2012 כארגון ללא מטרות רווח במטרה להנגיש ידע. ההשתתפות בקורסים בחינם, למעט מי שרוצה תעודה/קורסים מקצועיים מסויימים. נרשמים לקורסים לפי תאריכי הרישום, יש מעל 1000 קורסים ו-100 מוסדות אקדמיים שמציעים קורסים, ביניהם גם אוניברסיטת תל אביב.

תיחשפו לתכנים עדכניים של מרצים מובילים בתחומם, תשפרו את האנגלית וטיפ – תירשמו עם חבר או שניים מה שייצור מחויבות ותרגול מעשי. בקיצור,  שמתי עין על קורס אחד או שניים.

MasterClass

את הדובדבן שמרתי לסוף. מאסטרקלאס הוא ערוץ לצפייה ישירה של מאות סרטוני וידאו, במגוון תחומים שהם יותר down to earth ומאנשים שחיים את היום יום ופחות באקדמיה.

אנה ווינטור, האישה והקארה מרצה על מנהיגות ויצירתיות, השף גורדון רמזי מלמד בישול, אנני ליבוביץ הסטארית מלמדת צילום, אהרן סורקין, שיש לו מדף עם פרסי אוסקר ואמי, מלמד על כתיבת תסריטים. ועוד הרבה אנשים שמוכרים לנו פחות או יותר בתחומיהם. עוד קצת שמות: סרינה וויליאמס, אלישה קייז, איסה ריי.

מנוי שנתי עולה 180$. מבאס שאי אפשר לשלם עבור צפיה בסרטון בודד. בקיצור, המקום להשראה ולרעיונות תכל'ס מאנשים שמבינים עניין.

הארה חשובה 👁‍🗨 המחירים נכונים ליום פרסום הפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *