תכנית פעולה יעילה, פוסט אורח של שיר ויצמן

פלנר

אחת לחודשיים לערך אני מארחת ב"פיקס אקשן" אורחים ואורחות שמעניינים אותי. הפעם זו שיר ויצמן שבונה אתרי אינטרנט בוורדפרס והאתר שלה מ פ ו צ ץ! בתכנים חינמיים – מדריכים על וורדפרס ואלמנטור, שדרוג אתרי אינטרנט, קידום בגוגל  ועוד תופינים. חרשתי את כל האתר ומאמר אחד של שיר תפס מאוד את עיניי וביקשתי את רשותה להנגיש לכם אותו – "הקמת תכנית פעולה".

המאמר המעולה של שיר מתייחס לתכנית פעולה בהקשר של יצירת תכנים לקידום אתר האינטרנט שלכם בגוגל, אך נכון לכל פרויקט ופעולה. למאמר נלווה גם סרטון מאוד ברור למי שאוהבים להקשיב ולצפות.

תוכנית פעולה? הרי לא נכבוש את ההר

אז דווקא כן נכבוש את ההר. כל אחד וההר שלו. מוצר חדש, שדרוג אתר האינטרנט, קורס דיגיטלי, רענון השיווק ועוד. שיר מדגישה במאמר שתכנית עבודה יוצרת סדר ומעקב אחרי התהליך שלנו ומחוייבות ליישום בפועל. מה עשינו, היכן אנחנו? ומה הלאה? הכיבוש הוא לא של גבעה קטנה אלא של הר אדיר.

איך נכבוש את ההר? כלומר נפתח תוכנית פעולה איכותית?

הדרך כוללת 4 שלבים ושיר מדגימה אותה באמצעות יצירת תכנים שיווקים:

מטרה מה אני רוצה שיקרה? מהי מטרת התכנים שאצור? מי הם הלקוחות שארצה להגיע אליהם? מהם התכנים שאצור? והאם יש בהם דגשים?

מה עלי לעשות כדי שהמטרה תתממש? רשימת הפעולות שצריך לעשות כדי שהפרויקט יצא על הפועל ויתממש. או בקיצור, איך לכבוש את ההר? אני צריכה לצלם 4 סרטונים, לערוך ולהעלות אותם לערוץ היוטיוב שלי. אני צריכה להכין ניוזלטר, לפרסם תכנים בקבוצות בפייסבוק ולהעלות 4 רילס באינסטגרם. הרשימה שלנו גמישה ומתעדכנת בהתאם לצורך כי ההר גבוה והתנאים משתנים 😊.

סדר הפעולות לביצוע. נכון שהכי מתחשק לך עכשיו לעצב תמונה לפוסט בפייסבוק? כי אין על קאנבה. אבל מה לעשות ש"החיים אכזריים" לפעמים ועכשיו הכי דחוף לערוך סרטון ולהעלות לערוץ ביוטיוב. ואיך לכתוב בעדינות, אתה פחות בקטע של עריכת סרטונים. תתכננו את הפעולות שלכם לפי סדר עדיפות דחוף וחשוב ועם הזמן תשתפרו ותתכנו קדימה בקלות.

מתי לוח זמנים על הדקה לכיבוש ההר. 20 שניות וחזרתם! יש לכם איקס שעות עבודה, שחלק מהן מוקדש לליבה העסקית וחלק מוקדש לפיתוח עסקי. תתזמנו ביומן שעות מדויקות לביצוע הפעולות ברמה החודשית, השבועית והיומית. רק אל תעמיסו יותר מדי. צריך גם ליהנות מן הנוף.

עוד טיפים מעולים לפיתוח וליישום תוכנית עבודה

תדייקו ככל האפשר את תכנית העבודה, אך תהיו גם גמישים מחשבתית ומעשית, כי לפעמים דברים לוקחים יותר זמן, צצים דברים שלא חשבנו עליהם, הפתעות ועוד ועוד.

תעבדו עם קובץ אקסל ברור ומסודר, תחלקו את הפעולות לפי גיליונות ותתחילו לעבוד. בלינק בסוף המאמר תמצאו דוגמה לתכנית עבודה של שיר ויצמן – תבנית למדריך קידום אורגני חינמי.

תזינו את התכנים שיהיו במדריך, את מילות המפתח, תכתבו את כל הפעולות שאתם צריך לבצע כדי להכין את המדריך ותעשו לפי תיעדוף ולו"ז שקבעתם מראש.

באנו לעבוד וליהנות ולהצליח ומשום כך התחברתי אל המאמר "הקמת תכנית פעולה". בגלל הפשטות, הקלילות והתכל'ס. אני ממליצה לכם לעקוב אחרי שיר ויצמן, קואליטי ווב, בגלל תכנים מעולים וישימים שיעזרו לכם לכבוש המון הרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *