SWOT UP YOURSELF

SWOT

SWOT UP YOURSELF

SWOT

הפוסט הכי רציני שלי עד כה. מניחה שחלקכם מכיר את מודל SWOT שמקורו בתחומי השיווק והרווחיות, ומשמעו ניתוח פנימי וחיצוני של ארגון ליצירת יתרון תחרותי ויכולותיו להצליח. חברות ועסקים משתמשים במודל כדי לקבל תמונת מצב עדכנית של הפעילות העסקית, לשיפור ולהתפתחות.  

המודל כולל 4 חלקים:

+ חוזקות
חולשות
+ הזדמנויות
איומים

בנוסף, לשימוש הקלאסי, אפשר לרתום את מודל SWOT לשני שימושים נוספים:

פיתוח אישי ומקצועי מה מצבכם כעת? לאן אתם רוצים להגיע? מה עליכם לעשות כדי להגיע לאן שאתם רוצים?

מציאת עבודה – המודל מסייע במיקוד ובהכנה לראיונות עבודה: הבנה וניסוח החוזקות והחולשות שלכם, איתור והתמודדות עם קשיים (איומים) והזדמנויות. שימוש איכותני במודל מבוסס על שני חלקים: תכנים שמשקפים תמונת מצב עדכנית ואמיתית ןפעולות.

כלומר, לא מספיק לכתוב שהחולשה שלי היא אקסל ברמה נמוכה. צריך לעשות קורס לשיפור רמת האקסל. או: "אני מעולה בהכנת מצגות, בכתיבה ובעיצוב גראפי ומחפש עבודה. במשך שנים רבות עסקתי בתחום התיירות, אולי אחפש משרות בתחומי העיצוב והסטוריטלינג?". חפשו את ההזדמנות לשינוי, תחשבו איך תנצלו את החוזקות שלכם במציאת עבודה חדשה/בהתקדמות בעבודה הנוכחית/בלקיחת יותר תחומי עשיה בעבודה (רענון כשמרגישים שגרה ושעמום).

SWOT UP YOURSELF, על מה תבחרו ליישם את המודל? קליק להסבר ותמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *