בשעה טובה התבקשתם לשלוח הצעת מחיר, קולולו שמחה וצלצולים. ועכשיו להתאפס בבקשה ולכתוב הצעת מחיר, את החיוך לשמור כמובן תוך כדי. בפוסט אציג מסגרת להכנת הצעת מחיר ללקוח.
כולנו יודעים שזה מסמך שעליו כותבים את המוצר או השירות שהלקוחות שלכם שוקלים לקנות עם כל מיני תנאים. אבל לא רק. הצעת מחיר היא כלי שיווקי חשוב מאוד, חלק "מחלון התצוגה" של העסק שלכם. וכמו שאתם משקיעים זמן לפני שאתם יוצאים מן הבית: חושבים מה ללבוש, איזה תיק לקחת, מתבשמים, כך עליכם להשקיע זמן בהכנת הצעת מחיר ללקוח.
*נתחיל במחשבה, תתחילו בלחשוב ולכתוב – מה הלקוח אמר לכם (כתבתם נכון? או ששלח)? מהם הצרכים ואו הכאבים של הלקוח? כיצד אתם פותרים אותם? ולמה דווקא שיבחר בכם? מה יש בכם שלאחרים אין?
*דף עם הלוגו ופרטי קשר יש? יש! נמשיך.
*תאריך מצד שמאל של המסמך מעל לכותרת.
*תפרטו בהצעת המחיר כותרת, בשורה אחת קצרה וברורה. תדגישו והוסיפו קו תחתון.
*פסקה קצרה עליכם, כאן המקום להשוויץ בעצמכם אך עם גבולות, כי הגזמת יתר תרחיק את הלקוח. תתחילו עם הדבר שהכי חשוב ללקוח – מהן התועלות שלכם עבורו. להמשיך עם מי אתם, מהי ההשכלה הרלוונטית שלכם, כמה שנים אתם בתחום, הניסיון שלכם, הישגים, דגשים. אם רלוונטי ואפשר צרפו שמות של לקוחות ממליצים ופרטי קשר (תוודאו איתם מראש שהם מסכימים). גם איתם תשמרו על איזון ועל תגזימו.
*פירוט מדויק של המוצר/שירות. זוכרים שחשבתם לפני שהתחלתם להכין את הצעת המחיר על הצרכים והרצונות של הלקוח? זה המקום להציג בצורה ברורה ומדויקת את הפתרון שלכם ולמה אתם. מהו המוצר או השירות שלכם – תפרטו מה הוא יקבל. מה כלול ומה לא כלול, גם בבופה הישראלי לא תמצאו הכל, תפרטו שלבים ותוסיפו מפרט טכני אם יש.
*אם אתם מציעים בונוסים ללקוח, תציינו אותם ואת העלות שלהם. מומלץ לא להפריז בשווי הבונוסים מה שגורם לתחושה לא אמינה של הלקוח כלפיכם.
*מומלץ להוסיף מספור או בולטים לקריאה נוחה, ולא פסקה ארוכה כמו עמוד בספר.
*תנאי אחריות, על מה אתם אחראים ועל מה לא? הרי אתם לא אחראים על הכל ולעתים יש כוח עליון.
*תנאי תשלום, תציינו את המחיר והאם כולל לא כולל מע"מ בצורה ברורה. איך משלמים לכם? המחאות, כרטיס אשראי, ביט, העברה בנקאית וכדומה. כמה תשלומים? מתי משלמים לכם? אולי תשלום אחד מראש? לפי התקדמות. מה קורה אם הלקוח לא עומד בתנאי התשלום? לא מספיק לומר לו נו נו נו.
*מועד אספקה, תהיו ברורים, לא מתישהו אלא ביום, בחודש, בשנת, ולפעמים ברזולוציה של שעה.
*תנאי ביטול, התנאים שלכם ואם אין לכם תכינו. מתי ואיך אפשר לבטל את ההתקשרות? מה קורה אם לא תוכלו לעמוד בהצעת המחיר בגלל כוח עליון? לצערנו נוכחנו לדעת שזה קורה.
*תוקף ההצעה ועוד משהו, ההצעה שלכם תקפה לנצח כולל מחירים, בונוסים ותנאים? אפשר להוסיף שההצעה נכתבה בלשון זכר אך מיועדת לכל המינים.
*משפט או שניים לסגירה חזקה, תחזרו על הצורך של הלקוח שלכם והפתרון בניסוח חיובי שיסגור את הצעת המחיר ויהיה מול העיניים של הלקוח לפני החתימה. אם יחתום.
*חתימה, תחתמו ואל תגידו אין צורך, הכל יהיה בסדר. וזה גם חלק יצירתי. הלקוח והספק, כן אתם. כיום, לעתים קרובות לא חותמים על הצעת מחיר אלא מאשרים בדוא"ל או בוואטסאפ. אם בזה האחרון, ממליצה לכם לצלם את האישור, לשלוח בדוא"ל ולתייק בתיקיית הלקוח.
*דוא"ל ללקוח, תבקשו מן הלקוח שיאשר את קבלת ההצעה. תציעו לו עזרה ומענה לשאלות שלו. תוודאו שצירפתם את הצעת המחיר. לפני שליחת הצעת המחיר ללקוח, תפתחו את המסמך שצירפתם לדוא"ל. תעברו על המסמך ותקראו אותו בקול. תוודאו שאין טעויות כתיב, רווחים מיותרים ושהנראות מכבדת ומקצועית.
*תהיו גמישים ותתאימו את הצעת המחיר ללקוח עד כמה שניתן. כי אנשים שונים. למשל, הפסקה עליכם יכולה להופיע בסוף הצעת המחיר אחרי החתימה וארוכה יותר מפסקה אחת.
*טיפים אחרונים, תכינו תבניות שונות להצעת מחיר. שימו דגש גם על הנראות של המסמך והפכו אותו לברור ויזואלית. תשאלו לקוחות שאתם מרגישים בנוח איתם מה דעתם על הצעת המחיר ותשנו בהתאם.
הצעת מחיר ללקוח היא נושא גדול עם היבטים רבים: טכניים, שיווקיים, מכירתיים ורגשיים. בפוסט הצגתי מסגרת כללית לסעיפים החשובים בהצעת מחיר עם טיפים ודגשים. ממליצה להכין תבנית ולשנות אותה בהתאם לצורך. מקווה שתיישמו לפחות טיפ אחד. הטיפים שלכם יתקבלו בתגובות בברכה ובתודה.
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים