בינה מלאכותית בשירות מנהלות משרד

בינה מלאכותית בשירות מנהלות משרד

בדקות הבאות תצטרפי אל באזז הבינה המלאכותית או באינגליז AI – Artificial Intelligence. תביני מהי בינה מלאכותית, אם טרם הבנת כמובן, ותקראי איך היא יכולה לעזור לך בעבודתך בתפקיד מנהלת משרד. ספויילר היא יכולה ובגדול עם שיקול דעת.

מהי בינה מלאכותית?

אני בטוחה שנתקלת במונח פעם פעמיים או 50 פעמים בתקופה האחרונה. ויקיפדיה מגדירה בינה מלאכותית כ"שם מטאפורי למצב שבו מנסים לדמות את יכולות החשיבה האנושית באמצעים טכנולוגיים". כלומר, כאשר תוכנת מחשב מייצרת תוצרים שדומים לאינטליגנציה אנושית, זו בינה מלאכותית. כדי להחליט האם זו בינה מלאכותית או לא קיים “מבחן טיורניג” שבודק את מידת האינטליגנציה של תוכנת המחשב. במבחן יש שיחה בין אדם לבין תוכנת מחשב שמעמידה פנים שהיא אדם, ואנשים במקום אחר צריכים לנחש האם התוצאה היא של אדם או של תוכנת מחשב. אם האנשים לא קבעו בוודאות מי האדם ומי המכונה, hurray יש לנו כאן בינה מלאכותית.

מה לא ומה כן עם בינה מלאכותית?

לפני שנתחיל, "אבאס" אותך כשאכתוב ואת כבר קוראת – שאין כאן קיצורי דרך. ברחבי הרשת תמצאי מאמרים וסרטונים איך לכתוב על הא ועל דא עם בינה מלאכותית ב-10 דקות. בתכל'ס זה לוקח זמן. קודם כל צריך ללמוד איך להשתמש ולהגיע לתוצאות מעניינות כאלו שתגידי hurray. ואח"כ להשתמש בהן כך שהקורא.ת יחשבו שהמוח הקודח שלך אחראי על המידע. לשלב את המידע בחוכמה. אגב, עד כה לא השתמשתי בבינה מלאכותית בפוסט. זה יגיע ותדעי מתי.😊

להכין מסמך או נוהל שהוא העתק הדבק מתוכנת בינה מלאכותית זה לא. חד משמעית.! התוכנה אוספת את המידע מהאינטרנט לכן צריך הגהה, התוצאות יכולות להיות חרטוטים או לא הגיוניות, הסגנון של הטקסט יכול להיות שונה לגמרי מסגנון הכתיבה שלך או מה שנהוג בחברה בה את עובדת. יכולות להיות שגיאות תחביר ודקדוק, במיוחד בעברית. יש עוד אנשים שיחפשו את המידע ויגיעו לתוצאות שלך ויש אולי זכויות משפטיות…

אז מה כן? להשתמש בבינה מלאכותית כמקור מידע נוסף, זה כן. חד משמעית.! כלומר, בינה מלאכותית היא עוד כלי בסל הכלים שלך שכולל מנועי חיפוש באינטרנט (גוגל, בינג, יאהו, ביידו הסיני, יאנדקס הרוסי, דקדקגו – יש דבר כזה…), עיתונים, ספרים (יש דבר כזה…), אנשים… הדרך היא לשלב את המידע במסמך תוך הפעלת הבינה האנושית שלך.

איך בינה מלאכותית יכולה לעזור למנהלת משרד בעבודתה?

התשובה הראשונה המתבקשת היא בכתיבת תכנים מסוגים שונים. דוגמאות:

*נהלי עבודה, תהליכי עבודה – למשל, נוהל קבלת לקוח חדש במשרד רואה חשבון, כולל כותרות משנה.
*מצגות – למשל, מה מצגת על תקציב רווחה שנתי צריכה לכלול בחברה עם 80 עובדים?
*תיאור מוצר, מסמכים מכירות ושיווק.
*הזמנות לאירועים – למשל, מה חשוב שיהיה בהזמנה לטיול חברה? ותוסיפי גם הומור.
*רעיונות לפעילויות רווחה – למשל חידון טריוויה, מה קרה ביום הזה? אירועים מיוחדים בשנת?
*ניוזלטר חודשי – למשל, תני לי רעיונות לניוזלטר על שקיות פלסטיק שאנשים ירצו לקרוא. אם החברה בעסקי שקיות. 

השאלות צריכות להיות מאוד ממוקדות, לכלול את הנושא, את מטרת המסמך והתוצאה המבוקשת. לאחר שקיבלת תשובות תמשיכי לשאול שאלות ממוקדות יותר.

איך בינה מלאכותית יכולה לעזור למנהלת משרד בעבודתה

ChatGPT מבוסס דיאלוג – את שואלת והתוכנה עונה לך. מעולה ליצירת תוכן והרבה מעבר. למשל את צריכה להכין אקסל עם נוסחה מורכבת. פעם ידעת איך, אבל עכשיו זה לא פעם. תשאלי את התוכנה והיא תענה. את יכולה לבקש מהתוכנה לתרגם לך מסמך מאנגלית לעברית או שתארגן לך מידע בטבלאות. התוכנה פחות בקטע של עברית והרבה יותר בקטע של אנגלית. Texta AI תוכנה נוספת דומה מספקת תוצאות יותר טובות בעברית אבל החינמי שלה די מוגבל.

גם את Rytr אפשר לשאול שאלות. התוכנה תומכת בעברית (לא לצפות ליותר מדי) ויש תוכנית חינמית. בעמוד הבית יש סרטון קצר שמסביר איך משתמשים.

קלנדלי ודודל הן תוכנות לתיאומי פגישות. בגדול קובעים ימים ושעות פנויים לתיאומי פגישות ואנשים נכנסים ומתאמים. מעולה למשל לתיאומי פגישות עם אנשי מכירות. אבל מה קורה כשצריך לתאם ישיבה ל-8 אנשי מכירות? כאן נכנסת לפעולה הבינה המלאכותית שתמצא מתי כולם פנויים ותציע אפשרויות. כמובן שהיומנים של כל המשתתפים צריכים להיות מחוברים לתוכנה שבשימוש. ולשאלתך הבאה, התוכנות יכולות להמיר אזורי זמן שונים. וואלה! תוכן בינה מלאכותית. את הרעיון לקחתי מ-Rytr וחיפשתי מידע נוסף.

שיפור הניסוח באנגלית באמצעות תוכנת WordTune בינה מלאכותית שהיא תוסף לגוגל כרום, שמנסה להבין למה התכוונה המשוררת, את, ומציע הצעות שונות לניסוחים. יש כמובן תוכנית חינמית, אבל אם את חיה ונושמת אנגלית, עדיף לשלם. החברה בה את עובדת כמובן.

לענות לשאלות הלקוחות מעולם לא היה קל יותר. ביום יום את עושה המון דברים ובין לבין גם צריכה לענות לשאלות של לקוחות שמגיעות מהאתר ומרשתות חברתיות. הלקוחות חשובים, בלעדיהם אין כסף ובלי כסף אין חברה! אז אי אפשר להתעלם מהם. בוטים חכמים יכולים לזהות שעוד שאלה נכנסה על האם השיש מדגם XXX3 מגיע בעוד גוונים. והם כ"כ חכמים שהם גם יפנו את הלקוח לתשובה (לעמוד שאלות נוספות בו ימצא גם קטלוגים). ונכון, עדיין יהיו לקוחות שירצו מענה אנושי. אבל מספרם יצטמצם. תוכן בינה מלאכותית. את הרעיון לקחתי מ-Rytr וחיפשתי מידע נוסף.

זוכרת שכתבתי שאפשר לבקש מבינה מלאכותית ליצור נוסחאות באקסל? אז Features & Tools – Excelformulabot.com מאפשרת את זה. התוכנה ממירה הנחיות טקסט באנגלית לאקסל וגם בגוגל שיטס. בגרסה החינמית אפשר לבקש בחודש עד 5 בקשות המרה. יש עוד שפות בהן ניתן לבקש, עברית היא לא אחת מהן.

הדרכות על תוכנות להיכרות ראשונה וגם מעבר של יוחאי ירמיהו המעולה. הדרכה 1. הדרכה 2.

לפני שניפרד, מהבינה המלאכותית והאנושית, השורה התחתונה היא שבתפקיד מנהלת משרד השימוש העיקרי כרגע יהיה סיוע בכתיבת מסמכים מסוגים שונים. אני ממליצה לך להירשם לתוכנות, להתחיל לגלות מקור מידע נוסף, להשתמש ולהפעיל שיקול דעת בשימוש. התפתתי לשים תמונות שיוצרו על ידי בינה מלאכותית, בסוף בחרתי ביופי של הטבע ובפשטות. 🙂

הארה חשובה 👁‍🗨 הניסוח בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד. התכנים בפוסט הנם הצעה בלבד, אינם מהווים ייעוץ מקצועי והאחריות על השימוש בהם שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *