הכנת חומרים להנהלת חשבונות בצ'ק וצ'ק

חשבונית מס

הכנת חומרים להנהלת חשבונות בקלות

חשבונית מס

הפוסט הזה מיועד לעובדים שכירים ולעצמאים שמטפלים במסמכולוגיה הכספית ומכינים חומרים להנהלת חשבונות. בסופו סרטון עם הטקסט בפוסט. אם מתחשק לכם לשמוע את קולי כי אתם סקרנים וחובבי שמע ולהתפעל ממה שאפשר לעשות בקאנבה, מוזמנים לצפות בסרטון.   

למה חשוב לתעד את הפעולות הכספיות של העסק ואת חומרי הנהלת החשבונות בדרך שיטתית ומסודרת? ולמה חשוב להעביר למנהל החשבונות מסמכים בדרך ברורה ומסודרת? 

הסיבה הראשונה והחשובה ביותר היא שהחוק במדינת ישראל מחייב לספק אסמכתא לכל הוצאה כספית של עסק כדי ליהנות מקיזוזי מע"מ ומס הכנסה. אם אתם רוצים לשלם פחות מע"מ ומס הכנסה, תתעדו את ההוצאות הכספיות ותעבירו להנהלת החשבונות. למה לשלם יותר כשאפשר לשלם פחות?

הסיבה השניה היא שסדר, ארגון ויעילות הם הבסיס לעבודה קלה יותר ולצמיחה עסקית. ולא רק בנושאי כספים, אלא בכלל. הם חוסכים לנו זמן, וזמן שווה כסף. לסיים עוד משימה שהמנהלת שלכם ביקשה, עוד הצעת מחיר שיכולתם לשלוח, יותר זמן לשיתוף פעולה עסקי או ללמידה או לתחביב.

תשתית סדורה של תיעוד מסמכים כספיים, מקלה עליכם לשלוח למנהל החשבונות שלכם את חומרי הנהלת החשבונות. וכשהחומרים מועברים אליו בדרך מסודרת, מנהל החשבונות שלכם מבסוט, והעבודה שלו תהיה הרבה יותר קלה ומהירה והוא יעריך אתכם. אולי גם יעזור לכם יותר מהר בפעם הבאה שתצטרכו משהו.

תיעוד מסודר של מסמכים כספיים יקל עליכם כאשר מנהל החשבונות או רואה החשבונות שלכם ישאלו אתכם שאלות. כי הכל בשלוף. למשל, כשתחפשו חשבונית מס עבור שירות לפני שנתיים ויש בה מידע שרלוונטי עכשיו, יהיה לכם קל למצוא. כי הכל בשלוף. או כשרואה החשבון שלכם שלח רשימת שאלות כחלק מהכנת הדוח השנתי המבוקר. כשהיקפי הפעילות הכספית קטנים, יותר קל לחפש ולמצוא תשובות. אבל כשההיקפים גדולים או כשאתם מאוד עמוסים ויש לכם בלאגן או דברים שמורים בדוא"ל, ואולי החלפתם דוא"ל ואין לכם גישה אל הדוא"ל הישן, לוקח המון זמן למצוא תשובות. לא חבל על הזמן הזה?

סדר ותיעוד יאפשרו לכם גם להכין דוחות כספיים יותר בקלות ולהבין את המצב הכספי. זוכרים שהכל בשלוף.

לפני שנסיים, תחשבו מה מתאים לכם? אולי תאמצו טיפ אחד או שניים. לא תמיד הכל מתאים לכולם. אני ממליצה לכם להקדיש לנושא זמן ומחשבה. זוכרים? סדר ארגון ויעיליות חוסכים זמן וכסף ומביאים להצלחה בעבודה ולצמיחה עסקית. 

הקליקו על הצ'ק ליסט ניהול תיקיות ספקים ותיעוד להנהלת חשבונות בקלות לעבודה קלה ומהירה יותר. 

הארה חשובה 👁‍🗨 האמור לעיל אינו ייעוץ וחשוב להתייעץ רואה ומנהל חשבונות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *