לזכור ולא לשכוח! רעיונות לציון יום השואה והגבורה

שואה

לזכור ולא לשכוח! רעיונות לציון יום השואה והגבורה

שואה

לזכור ולא לשכוח! רעיונות לציון יום השואה והגבורה בעבודה. ביום זה חשוב שנעצור ונקדיש זמן לקיום שלנו כיהודים, כעם וכמדינה, כל אחד בדרכו, ולעוולות שבני אדם מסוגלים ועושים זה לזה. 

מספר רעיונות שניתן לקיים עם העובדים בכפוף לתו הסגול או לשלוח להם בדוא"ל – כדי שיעצרו, יחשבו ויזכרו, ובעיקר לעולם לא עוד!

פעילות באמצעות יד ושם

הקראת עדויות ניצולי שואה על ידי עובדי החברה במסגרת "בחרנו בחיים" – ניצולי שואה ומדינת ישראל מאתר יד ושם. לבחור עדויות ולהכין מצגת עם מידע על הניצולים, תמונות ומסמכים מן העמו של כל ניצול. לינק למצגת לדוגמה בקאנבה (ליצור עותק ולא לעבוד על המקור). 

הקראת מידע על חסידי עולם שסיכנו את חייהם וחיי הסובבים אותם כדי להציל יהודים. גם כאן, אפשר להכין מצגת.

באתר יד ושם ניתן לצפות בסרטונים בנושאים שונים כגון: על הסופר פרימו לוי שספרו ה"זהו האדם" נחשב לאחד הספרים החשובים שנכתבו במאה ה-20, ועבורי, אחד הספרים הטובים שנכתבו אי פעם. סיפור החיים של אלי ויזל, סיפורה של יהדות הונגריה לפני השואה ובמהלכה. מושג ביהדות טלאי צהוב ועוד הרבה סרטונים. אפשר לבחור בסרטונים עם נושאים שונים או נושא מחבר, לכתוב במצגת הסבר קצר על כל סרטון ולהקרין.

צפיה משותפת בסרטים עוצמתיים:

"המסע של פאני" מבוסס על סיפור אמיתי של פאני, שבגיל 13 בלבד הובילה קבוצה של 15 ילדים אל שוויץ והצילה את חייהם, חשפה מרגל גרמני וגרמה להצלתם של 150 אנשי מחתרת צרפתיים. לאורך כל הסרט, התושיה למול גילה הצעיר 13 בלבד, מהדהדים. פאני הדליקה משואה בשנת 2019 תשע"ט. 

אפשר לצפות בסרטון תיעוד של פאני בן עמי לפני או לאחר הצפייה בסרט, זמין לצפיה במדיטק חולון (שימו לב שיש פרסומות בתחילת הסרטון).

"מבצע פיאנלה" מספר על לכידת אדולף אייכמן הצורר בשנת 1960, זמין בטנפליקס. אפשר לשים זרקור על האירוע עם מידע נוסף (שליחה לעובדים בדוא"ל) "מרכז מורשת בגין"" אירח את ד"ר אפרים לפיד, הרצאה על מבצע פינאלה – לכידת אייכמן ותודעת השואהמידע נוסף באתר המוסד ובאתר אל על, שעד אז לא טסה לארגנטינה והייתה חלק מן המבצע עם סיפור כיסוי לטיסה. 

סיוע ברווחת ניצולי שואה

הוראת מחשבים בביתם של ניצולי שואה באמצעות הקרן לרווחה לנפגעי השואה ואורט ובאמצעות העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה ניתן לסייע בליווי ניצולים בתחזוקת בתים בהסעות ובתחומים נוספים.

סיורים מודרכים בבית התפוצות – סיפורו של העם היהודי. רעיון שמדגיש את החוזק והניצחון של העם היהודי, דווקא ביום השואה.

ארגון מצעד החיים העולמי השיק מיזם דיגיטלי בינלאומי שבעזרתו ניתן להשתתף במצעד באופן וירטואלי, ולהניח שלט זיכרון אישי על פסי הרכבת בין מחנות ההשמדה, עד ליום השואה 08.04.2021.

ביקור וירטאולי במחנה ההשמדה אשוויץ.

תודה לדניאלה למש שביקשה רעיונות לציון יום השואה והגבורה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *