רעיונות לפעילויות רווחה

רעיונות לפעולות רווחה

רעיונות לפעילויות רווחה

רעיונות לפעולות רווחה

השנה החולפת הייתה מאתגרת מאוד לעוסקים במשאבי אנוש ובכלל. כל הזמן חיפשנו מה לעשות עם העובדים מאחורי המסכים? איך להרים את המורל? איך לפנק? מה לא עשינו כדי למצוא את הפעילות המעניינת הבאה? זחלנו בשוחות, התלכלכנו בבוץ, רבנו על ספקי בופה. סתם, חפרנו באינטרנט עד שיצא עשן ובכוחות האחרונים שלנו מצאנו עוד רעיון. 

התכנסתי כאן לרעיונות לפעילויות רווחה שאפשר גם בזום וגם מסכה מול מסכה (בהתאם להנחיות). חלק מן הרעיונות מצאתי ב"קבוצת וונדרומן" הנפלאה של מנהלות משרד בפייסבוק. כחלק מן הגילוי הנאות ציינתי בפוסט את הרעיונות שנלקחו מוונדרומן. חברות הקבוצה שאלו ובין הוונדריות שענו, גם אני עניתי, ואלו תשובותיי. 

ציינו אירוע חשוב, עסקה גדולה או סיכום שנה והנעה לשנה חדשה בסגנון TAKE OFF המראה ונסיקה (הרעיון מוונדרומן מהחלק של סיכום שנה). הדרך הכי פשוטה שמצריכה תקציב גבוה יחסית היא לפנות לחברת הפקה שמפתחת סדנאות לגיבוש צוותים ולבקש פעילויות. אבל בשביל זה אין צורך בי. התשובה שלי: TKAE OFF מילדות לחברה.

*החלק ראשון של האירוע יוקדש לעובדים. כל עובד יאמר מה הוא רצה להיות כשהיה ילד קטן ולמה (בהשוואה למה שהוא היום), יכתוב לאן הוא רוצה להגיע בסוף שנת 2021 אישית ומקצועית או יציג באמצעות פנטומימה – יותר מאתגר ומצחיק. מומלץ לכתוב את התשובות, לשמור ובתחילת השנה הבאה לחזור אליהן.

*בין שני חלקי האירוע הפסקה לאוכל, לאוכל, לאוכל ולדיבורים. אפשר גם לשלב מדיטציה של רבע שעה אם יש מזרונים. מנוחה למוח לפני המפץ הגדול הבא או דווקא לתזז את הגוף בסגנון חופשי, מוזיקה קופצנית ותנועות הגוף בהתאם.

*החלק השני של האירוע יוקדש לחברההצגת ההיסטוריה של החברה במצגת קצרה ומצחיקה. אבני דרך, פאשלות, הישגים, צילום של חן מס עמוסה באפסים. 5 – 7 דקות. יותר מזה מתחיל להעיק. אלא אם תהיה הפקה גרנדיוזית.

*מה הלאה בהתפתחות החברה. חשיבה משותפת של עובדי החברה. אפשר לחלק לצוותים (תלוי במספר העובדים) עם נושא אחר לכל צוות או אותו הנושא לכל הצוותים. נושאים אפשריים: מודל עסקי קנבס, תחומים בהם אוטומציה יכולה לסייע, מה טוב ומה פחות טוב בעבודה היומיומית והצעות לשיפור, עתיד החברה מבחינת פיתוח מוצרים ושירותים חדשים. לכל צוות יהיו דובר או כמה דוברים שיציגו את מסקנות הצוות שלהם. אפשר לשדרג את ההצגה עם מחשב נייד, הדפסה של דפי A3, הצגת מצגת (אפשר להכין מראש תבנית), הצגה של חלק מן המסקנות באמצעות פנטומימה, או בחידון. 

*עיצוב, אפשר לעצב את מקום המפגש עם אווירה עתידנית או עם תמונות של חלליות כמו "בראשית", מסלול המראה של שדה תעופה, מילים/ציטוטים בנושא. בלונים שקופים וצבעוניים, אם יש תקציב, מטוסים וכדומה בתוכם, עוגיות ועוגה בצורת חללית וכדומה או מילים רלוונטיות.

*כמה שעות? כ-3 שעות כולל הפסקה בכפוף לתכנים ולמספר האנשים. 

איך לתכנן מסיבת נושא – במקרה זה חד קרן (רעיון החד קרן מוונדרומן) או גלידה?

יש אינסוף רעיונות ואפשרויות למסיבות נושא: ספא, עולם המים והדגים, מסיבת פול מון. אפשרי גם במשרדי החברה. צריך תקציב, להיות יצירתיים ורצוי לבקש עזרה להכנות הפיזיות של האירוע מעובדים ב"ועדת התרבות והקישוט", אלה שתמיד מתנדבים. עוד חיבור ופעילות רווחה על הדרך. 🙂 

מסיבת חד קרן, המלצות לתפריט ואביזרים, כלי אוכל וקישוטים, אפשר למצוא באתר party in a box. בטוחה שיש בעוד חנויות. 

*מצגת קצרה על החד קרן – היסטוריה והשיגעון.

*תחרות תחפושות – כל עובד יתחפש לחד קרן עם מוטיב. 

*תחרות מצא את החד קרן – חלוקת העובדים לצוותים סטייל מציאת האפיקומן עם רמזים מפוזרים. 

*פרסים – כרטיס מתנה עם עטיפה של חד קרן כמובן.

*עיצוב – בלונים ועוד עם חד קרן. קשתות לשיער עם חד קרן. צבעים פסטליים (אפשר גם בגלידה.

מסיבת גלידה, מצגת קצרה על גלידה, המצאה, חידושים, גלידה לכלבים, אנקודוטות מצחיקות, למשל המדינה שאוכלים בה הכי הרבה גלידה והכי מעט).

*תחפושות של העובדים בנושא גלידה וקרטיבים. או תחרות סיפורים על גלידות ופאדיחות.

*פרסים – שוברים לגלידות.

*סדנה להכנת גלידה.

*מכונה להכנת גלידה ואו דוכנים של גלידות בטעמים שונים. אפשר לשלב פירות טרופיים, סוכריות וכל מה שאוהבים.

*עיצוב האווירה,  בהשראת מקפיא ואו תמונות של שלג, ואו צבעים פסטליים, פוסטרים של גלידות, עננים, צמר גפן לבן ובצבעים, מטריות שוקולד, כיד הדמיון והכיס.

הרצאה מרתקת של פרופ' חיים דותן – על יזמות עיצוב ומנהיגות. פרופ' דותן הוא אדריכל שתכנן את גשר הזכוכית הארוך, הגבוה והמפחיד ביותר בעולם להולכי רגל שנחנך בסין. וזה רק אחד מן הפרויקטים הרבים והמעניינים שלו ברחבי העולם, בהם הוא משתמש בחשיבה יצירתית כדי להפוך רעיונות מופשטים לפרויקטים פיזיים מעוררי התפעלות. בהרצאה לומדים על פיתוח דרכי חשיבה עם השראה לפיתוח היצירתיות.

באופן אישי, אני מאוד מתחברת לנושאים ולתחומים בהם הידע שלי מועט ואף אפס ומנסה ללמוד מהם ולקחת את מה שמתאים לי.

רעיונות וטיפים נוספים לפעילויות רווחה מתבשלים להם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *