תוכנית עסקית שעובדת מצויין

תוכנית עסקית

תוכנית עסקית שעובדת מצויין

תוכנית עסקית

למה צריך תוכנית עסקית? מה ישר ולעניין בלי הקדמה? כן, הכי ישר ולעניין! יש החושבים שאין צורך, ואני מבינה אותם. לפי תפיסה זו, מדובר במה שנקרא ביידיש – לופט גישפט ("עסקי אוויר"), כי היא מבוססת על הנחות ותחזיות, ותמיד יש פער בינה לבין המציאות. אבל הבלוג שלי עוסק גם בפיתוח עסקי, ואם אשלול את הנחיצות של תוכנית זו, על מה אכתוב? 😊

סיבה "משנית" היא שתוכנית עסקית מאפשרת לנו לבדוק כדאיות, לסקור, לנתח ולפתח את כל ההיבטים הנחוצים לפעילות עסקית (ליבה, שיווקיים, תפעוליים, כלכליים, רגולטורים), לתכנן את האסטרטגיה והטקטיקה ולגייס כספים ושיתוף פעולה. כלומר, לא נפעל בחור שחור עמוק, יהיו לנו בסיס, ידע והבנה. התחלה טובה!

ראשי פרקים של תוכנית עסקית שעובדת מצויין:

*One Page – תמצית התוכנית העסקית בעמוד אחד (כן, זה אפשרי! והפרק האחרון שכותבים)
*הרעיון העסקי
*בחירת מודל עסקי
*חזון וערכים
*מטרות ויעדים כמותיים (בטבלה ולפי חודשים, רבעונים ו-3 שנים קדימה)
*אודות היזם
*מוצרים/שירותים ללקוחות
* בידול והצעת ערך ללקוח
*SWOT
*מיתוג, מיצוב ומסרים שיווקיים – הסיפור, שפה מיתוגית, עזרים גרפיים ודיגיטליים, עיצוב פיזי
*מודלים לשירותים/מוצרים
*מחקר שוק ופרופילים של לקוחות – קולגות (חסרונות יתרונות, מידע), מגמות
תוכנית שיווק ומכירות מפורטת
*גורמים קריטיים להצלחה
*תמחור ואמצעי תשלום
*תוכנית כספית הכוללת הלוואות, גיוס משקיעים, תקציב ותזרים מזומנים
*תוכנית תפעול (עבודה) פרטנית לכל תחום עם לוחות זמנים ועזרים
*חלומות – המקום לציין את החלומות שלכם, גדולים כקטנים

אמנם הצגתי מסגרת בלבד, אך היא מסגרת מקיפה להכנת תוכנית עסקית. כל נושא הוא עולם ומלואו. חשוב מאוד ללמוד, להתייעץ עם אנשי מקצוע, לחלום אך גם להיות מציאותיים כדי שהתוכנית שלכם תהפוך למציאות ותעבוד מצויין. אחת לשלושה חודשים/חצי שנה/שנה/בהתאם לצורך, תעברו עליה ותעדכנו. אל תשקעו בתוכנית ותתאהבו בה. תהיו גמישים מחשבתית ומעשית והכי חשוב, תזכרו שכולם התחילו איכשהו, בלי או עם ביזנס פלאן. איך היה אצלכם?

כתיבת תגובה