איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן?

הקמת אתר אינטרנט

איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן

הקמת אתר אינטרנט

יאללה, מתחילים! סדרת פוסטים בה אשתף אתכם בתהליך הקמת אתר האינטרנט של פיקס אקשן, צעד אחר צעד, עם המון מידע וטיפים. השתדלתי מאוד להיות עניינית, לתת כמה שיותר מידע, ועם זאת, קשה לכתוב את הכל. בחיים יש גם ניסוי וטעיה שכולנו צריכים לעבור בדרך אל התוצאה. כתבתי את הפוסטים כי לא מצאתי מקום אחד שריכז את כל המידע שנמצא בהם, ובדיעבד אם הייתי מוצאת, היה לי יותר קל. 

נתחיל עם מנהלות

*הדומיין נקנה ב-55 ש"ח לשנה ב-my names. בחרתי בסיומת co.il. לעתים רצוי לקנות את הדומיין עם סיומות שונות: com, org וכדומה, כדי שאף אחר אחר לא יקנה.

*בחרתי בפלטפורמת וורדפרס החינמית להקמת האתר, התרשמתי שהיא נוחה לעבודה. חובבי Wix בטח יאמרו את אותו הדבר. סורי אני במחנה וורדפרס. לא משהו אישי נגדכם.

*לאחסון האתר בחרתי ב-SPD בעלות חודשית של 40 ש"ח כולל SSL (אבטחת אתר). חברה ישראלית עם שירות לקוחות מעולה, בואו נאמר שהם שמעו מקטי (קליאו עיצובים) וממני. קראתי שהאתר יותר מהיר כשהאחסון במולדת. אם אתם עובדים על דומיין זמני (ביג נו) ממליצה בחום שמישהו מקצועי יטפל ברישום הדומיין באחסון. פליז, תלמדו מהטעויות שלי.

*את עיצוב האתר ביצעתי עם אלמנטור פרו שעולה 57.33$ לשנה, ועובד על בסיס גרור והנח כאן או שם. יש גם גרסה חינמית, אך ממליצה מאוד על הפרו ליותר אפשרויות.

*את עיצוב האתר אפשר לבצע מאפס או לבחור בתבנית מוכנה מראש ולשנות אותה. באלמנטור פרו יש המון תבניות חינמיות ויש אתרים שמוכרים תבניות. אני ממליצה לכם לאפיין את האתר והצרכים ולחפש תבנית בהתאם. המליצו לי על תבניות תומכות עברית: Astra Hallo elemenetor ו-OceanWP אותה בחרתי (כי ככה החלטתי אחרי שבחנתי). מסמך אפיון זמין להורדה בסוף הפוסט וארחיב עליו בפוסט הבא. המסמך כולל גם לינק למסמך מעולה ו-50 כלים דיגיטליים של מאיה מ"מקום ברשת" שמסייעים בבניית אתר אינטרנט ובכלל בדיגיטל. 

*אחרונות חביבות הן התמונות. חלק קניתי מאתר Haute Stock בעלות של 99$ ל-3 חודשים. התמונות נבחרו ברוח השפה המיתוגית שלי, שגם אותה הכנתי בעצמי (נושא לפוסט אחר). את עיצוב והתאמת התמונות ביצעתי בקנבה פרו. השתמשתי בחודש ניסיון חינם, יצרתי תבניות שיישמשו אותי גם בגרסה החינמית של קנבה. רצוי להעלות לאתר תמונות בקובץ JPG שמשקלו נמוך עד K100 ועם איכות תמונה של עד 80 פיקסל. עם הגודל של התמונות שיחקתי עד שהייתי מרוצה.

חותכת מהר לסיום הפוסט, אבל To Be Continued כי רק התחלנו… 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *