ניהול משימות בקלות וביעילות בדרכים שונות

נוה מדבר טיפים לניהול משרד

פגישות ומשימות

טיפ שחוסך זמן ומייעל את העבודה. הרבה פעמים כשאתם מסכמים בכתב יד פגישות עבודה, הסיכום עמוס, לפעמים מבולגן, כתב היד לא ברור וקשה להוציא מהסיכום את המשימות שלכם. לפני שאענה על אז מה עושים? לפעמים יותר נוח לסכם בכת ביד מאשר במחשב שתמיד עדיף. 

כשאתם מסכמים בפגישת עבודה את המשימות, הוסיפו מכל צד של המשימה 2 כוכביות או כל סימן אחר שמתחשק לכם, וצבעו עם מרקר. למשל: **להתקשר מתכנת לבדוק מצב שלב א**. גם אם הכתב חרטומים ומבולגן, הסימנים והצבע יסייעו לכם לאתר את המשימות במהירות.

ומה אם יש כמה אנשים שצריכים לבצע משימות? תצבעי את המשימות של כל אדם בצבע/סימן אחרים. אחרי הפגישה כשתעברי על הסיכום, יהיה לך מאוד קל ומהיר לאתר את כל המשימות ולהתחיל לטפל בהן. אפשר להשתמש בטיפ גם כשעובדים עם מחשב נייד/טאבלט, אם כי פחות נוח בגלל הצורך במהירות.

גאנט משימות קבועות

כלי שהופך את החיים והעבודה להרבה יותר קלים ויעילים הוא גאנט (לוח) משימות קבועות. יש משימות קבועות שחוזרות על עצמן בכל שנה. לפעמים כל יום, כל שבוע, כל חודש או כמה פעמים בשנה. את המשימות תעדכנו ביומן ברמת השעה המתאימה והנחוצה לביצוע. 

איך משתלטים על כל כך הרבה משימות, עומדים בלוח הזמנים ומתקתקים אותן? תבנו לוח משימות ברמה יומית, שבועית, חודשית ושנתית. לוח שבונים פעם אחת ורצים איתו שנים. 

תעדכני בלוח משימות חדשות שנוספו עם הזמן, ופעם בשנה, בתחילת חודש דצמבר תעבירו את המשימות ליומן שלך. אפשר להכין את הרשימה באקסל, בקובץ word או באפליקציה. את קובץ האקסל ולעתים גם אפליקציות ניתן להעביר ליומן (לחלק מן היומנים).

*תכתבי את המשימה באופן ברור, לא בחצאי משפטים או ברמזים.
*תסתכלי על כל המשימות בראיה מערכתית, תביני אילו משימות מצריכות יותר זמן הכנה ותתזכרי את עצמך בהתאם.
*ביצעת משימה שחוזרת על עצמה כמה פעמים בשנה או רק פעם בשנה? עכשיו תעתיקי או תתזמני שוב את המשימה למועד הבא שלה ביומן. תשקיעי עוד כמה שניות שיעשו לכם סדר ויזכירו לך את המשימה במועד הבא.
*חשוב להכניס לגאנט גם משימות טריוויאליות שכאילו אין טעם לרשום, כדי לא לשכוח ושהן יהיו מול העיניים שלכם.
*ו"משימות" שעושות לך כיף, תחביבים, זמן לבילוי אחר הצהריים. 

הכי חשוב להתמיד. בפעם הראשונה שבונים את גאנט המשימות זה לוקח זמן, גורם לך לחשוב באופן מעמיק. לפעמים לשנות דברים. זה בסדר גמור ואף רצוי. בשנה הבאה יהיה לך הרבה יותר קל. המשימות יהיו ביומן, ובתחילת חודש דצמבר רק תצטרכי לעבור על הרשימה ולוודא שכל המשימות כבר ביומן של השנה הבאה.

ניהול משימות בלוח מחיק

אנשים רבים כתבו, דיברו, שידרו ותירגמו על ניהול משימות. יש המון שיטות, אפליקציות, תוכנות ומסלולי תשלום ופלנרים יפים שמפתים אותנו לכתוב, לקשקש עליהם ולקחת אחד חדש כי הפעם נכתוב יפה, לפחות בהתחלה. את מטרות העל ותתי מטרות העל מצאתי איך לנהל (במחברות ובאקסל, אני אולד פאשן ובהמשך תבינו עד כמה), אך את המשימות היומיות, אלו שחשוב שיהיו מול העיניים במהלך היום ויהיה אפשר למחוק, לשנות ולקשקש ושעדיין ייראו ברור, התקשיתי לנהל על דפים. 
 
משהו הרגיש פחות נוח. וניסיתי: פתקים, דפי A4 ודף A3 שתפס שליש שולחן, אפילו חשבתי לקנות שולחן גדול יותר. עד שביקור אחד בסניף מקס סטוק סגר את העניין. לוח מחיק קטן 20 * 30 ס"מ עם טוש (ומגנטים) עושה את העבודה. פעם ביום או ביומיים או כמה שמתחשק לי, אני כותבת את המשימות היומיות, מוחקת, מקשקשת והכי נהנית לסמן V כשסיימתי משימה. מציירת לבבות וכותבת מחמאות. 🙂
 
הלוח מספיק גדול למשימות היומיות ותמיד אפשר למחוק ולכתוב עוד. לפעמים הדבר הכי בסיסי ולא מתוחכם עושה את העבודה. כרגע אני מסתפקת בגרסה המקורית שאגב עולה 5.90 ש"ח. בעלות החזון והפאסון יכולות לקשט, לצבוע, להוסיף מדבקות ומגנטים כיד הדמיון. החסרון הוא שעבודה עם לוח מחיק מתאימה  לכאן ולעכשיו. אם תהיי בטיול כיפי, ותחשבי על משימה חשובה שיש להוסיף ללוח המחיק, המחשבה תצטרך לעבור כלי דיגיטלי אחר שתתזכר אותך. 

הארה חשובה 👁‍🗨 הניסוח בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *