איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן?

איך הקמתי את אתר האינטרנט שלי

איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן

איך הקמתי את אתר האינטרנט שלי

הפוסט עודכן בספטמבר 2021.

היי, זוכרים אותי מהקיץ של 2020 עם הרעיון לפתוח בלוג על אדמיניסטרציה, תפעול ופיתוח עסקי והשדרוג לאתר אינטרנט? פוסט שני בסדרה על איך הקמתי את אתר האינטרנט של פיקס אקשן.

אחרי הגרנד החלטה, קלטתי שגם צריך לבצע. הכנתי קובץ לאפיון האתר שכולל: שאלות, אפיון ראשוני, פירוט מבנה וטקסטים, דוגמאות להשראה, תמונות נחוצות, ויזואל, שאלות שקיבלו מענה ועוד. במסמך יש גם טיפים לעבודה יעילה. מסמך האפיון זמין להורדה בהמשך. ממליצה מאוד להשתמש בו. אחרי שתעברו עליו תבינו למה, כך אני מקווה. 🙂

במקביל מצאתי וקיבלתי סרטונים ומדריכים חינמיים בעברית ובאנגלית על עבודה עם וורדפרס ואלמנטור פרו, והתובנות הראשונות נחתו:

וורדפרס היא פלטפורמה לבניית אתר אינטרנט כמו בניית שלד של בית פרטי. אלמנטור פרו מאפשרת לעצב את אתר האינטרנט, כמו עיצוב הפנים של הבית הפרטי. באלמנטור יש שני מקומות בהם ניתן וצריך לערוך: 1. אזור אליו מגיעים בלחיצה על אייקון עם נקודות (בחלק העליון של האזור). 2. התוכן עצמו שנמצא בתוך האזור ועליו יש להקליק – סימן עמודות או עפרון. תעתיקו או תשכפלו אזורים בתוך העמוד ובעמודים אחרים כדי לקצר את זמן העבודה. תעמדו ב"אזור" (באלמנטור) על 6 נקודות, קליק ימני יפתח אפשרויות שונות, כגון: העתקה, שכפול, מחיקה ועוד. העבודה עם וורדפרס יותר אינטואטיבית אך מצריכה זהירות והדרכה. עם אלמנטור הסיפור עוד יותר מורכב, אינטואיציה אאוט, למידה אין. 

הגאונות של אלמנטור, היא בין היתר בתבניות. שיר ים פסקה מאתר הדיגיטלית, היכן היית כשבניתי את האתר? כן אני באה אליך בתלונה, עדיף מלבוא אל עצמי, לא? 🙂 בניתי את האתר כמעט ללא תבניות. תבנית מאפשרת לנו ליצור עמודים עם אותו המבנה והעיצוב. באתר שלי לדוגמה, בניתי כל עמוד בנפרד וכשרציתי לעשות שינויים בעיצוב, הייתי צריכה לבצע את השינויים בכל עמוד בנפרד במקום רק בתבנית. כנ"ל שינויים עיצוביים ב-88 פוסטים. כן עברתי על כולם ינעל עצמי. יש מחיר לבניית אתר לבד ללא מומחים.

ווידג'טים הם פונקציות של תכנים שניתן להוסיף לאתר באמצעות גרירה. רצוי מאוד ליצור תבנית פונטים וצבעים קבועה לשימוש במקום כל פעם להגדיר צבעים ופונטים. דרך הגדרות אלמנטור (שלושה קווים בתפריט עליון, הגדרות אתר). איך עורכים באלמנטור תראו בסרטונים, במיוחד בסרטון של עידו. 

יש להתאים את האתר לדסקטופ, לטלפון נייד ולטאבלט דרך האלמנטור. עם דגש על נראות בטלפון הנייד. לעתים יש לבנות "אזור" חדש מותאם למובייל ולהסתיר את האזור הלא רלוונטי דרך רספונסיביות (תחת מתקדם). ויתרתי על ההתאמה לטאבלט. גדול עלי ורוצה גם ליהנות בחיים. 😊

למתכנתים שעושים שינויים באתר חשוב לעבוד על תבנית ילד child ולא על תבנית האם, משום שעדכונים של חברת התבנית עלולים לגרום לשינויים באתר ואוי הברוך. לינק להורדת תבנית ילד עבור תבנית OceanWP בה השתמשתי. בדיעבד, כלומר בספטמבר 2021 הבנתי שעדיף היה להשתמש ב hallo כי התבנית הזו הכי בסיסית ומאפשרת יותר גמישות. גם כאן לשיר ים פסקה יש מקום של כבוד. 

עם עמית מ-iChallenge למדתי איך בונים את שלד האתר.

אצל עידו למדתי איך לעצב עם אלמנטור – 3:15 שעות של ליקוק אצבעות (ההדרכה כוללת גם את הקמת השלד).

עוד הדרכה מקיפה להקמת אתר מאפס – 3:38 שעות ובתגובות ניתן לקבל עזרה!

כאן למדתי איך להעלות סרטון לאתר וכאן למדתי איך לבנות ארכיון. כל הפוסטים שלכם יאוחסנו שם וכשהמבקרים באתר ילחצו על קטגוריות ואו תוויות הם לא יגיעו לעמודים ריקים. דרך הסרטון אפשר להגיע לסרטונים נוספים על בניית אתר.

בפוסט של יונית צוק למדתי איך ליצור עוגנים לתוכן באמצעות אלמנטור. לינק לפוסט המעולה

מדריך עם הסברים

בסגר הראשון קניתי קורס מעולה של מאיה מ"מקום ברשת" ששווה כל אגורה! על הקמת הבלוג ופוסטים, איך ומה, למדתי בקורס של מאיה. אני ממליצה לכם לחפש ביוטיוב סרטונים נוספים של מאיה להדרכות סופר ברורות. מאיה – I Love you!

6 דרכים לעיצוב עמוד שגיאה 404

איך לשנות את הפאביקון של האתר אייקון האתר בדפדפן – נעזרתי בסיוע מקצועי

מידע על הנגשת אתר אינטרנט.

מי שרוצה, מוזמן לבקש ואשלח לו את כל הלינקים והסרטונים שמצאתי.

כן, יש עוד. לפני שניפרד, מידע חשוב נוסף – קבוצות תמיכה בפייסבוק בהן קוששתי עזרה נוספת במיוחד בהתחלה: "וורדפרס – הקבוצה  החדשה", "קהילת וורדפרס ישראל – גרילה קהילת הדיגיטל הגדולה בישראל", "קהילת אלמנטור ישראל". ברגע שמישהו ענה, ועונים, פתחתי מלתעות. נפרד עד לפוסט הבא, והוא בוא יבוא. מה נראה לכם, שאשמור הכל אצלי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *